Polityka prywatności oraz plików cookies

Niniejsza Polityka prywatności jest wyrazem dbałości o prawa osób odwiedzających serwis oraz korzystających z usług oferowanych za jego pośrednictwem. Jest ona również spełnieniem obowiązku informacyjnego wnikającego z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (Dz. Urz. UE L119 z 4.05.2016, str. 1) (dalej RODO).

Właściciel serwisu przywiązuje szczególną wagę do poszanowania prywatności użytkowników serwisu. Dane pozyskane w ramach serwisu są szczególnie chronione i zabezpieczone przed dostępem osób nieupoważnionych. Polityka prywatności jest udostępniana wszystkim podmiotom zainteresowanym. Serwis ma charakter otwarty.

Właściciel serwisu zapewnia, że jego nadrzędnym celem jest zapewnienie osobom korzystającym z serwisu ochrony prywatności na poziomie co najmniej odpowiadającym wymogom stawianym przez obowiązujące przepisy prawa, a w szczególności przez przepisy RODO oraz przez ustawę z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Właściciel serwisu może zbierać dane osobowe oraz dane o innym charakterze. Zbieranie tych danych odbywa się, w zależności od ich charakteru – automatycznie lub na skutek działań osób odwiedzających serwis.

Każda osoba korzystająca w jakikolwiek sposób z serwisu akceptuje wszelkie zasady zawarte w niniejszej Polityce prywatności. Właściciel serwisu zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w niniejszym dokumencie.

  1. Informacje ogólne, pliki cookies
    1. Zgodnie z przepisami RODO, właściciel serwisu jest również Administratorem Danych Osobowych użytkowników serwisu
      („Administrator”).
    2. W ramach wykonywanych czynności Administrator korzysta z plików cookies w ten sposób, że obserwuje i
      analizuje ruch na stronach serwisu, jak również podejmuje działania remarketingowe, jednakże w ramach
      tych czynności Administrator nie przetwarza danych osobowych w rozumieniu RODO.
    3. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach serwisu i ich zachowaniu w następujący
      sposób:
      1. serwis zbiera automatycznie informacje, które zawarte są w plikach cookies.
      2. poprzez dobrowolnie wprowadzane przez użytkowników serwisu dane, w formularzach dostępnych na
        stronach serwisu.
      3. poprzez automatyczne gromadzenie logów serwera www przez operatora hostingowego.
    4. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które
      przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron
      internetowych serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas
      przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
    5. Podczas wizyty w serwisie automatycznie zbierane mogą być dane użytkowników serwisu, dotyczące danej
      wizyty użytkownika w serwisie i obejmujące m. in. adres IP, rodzaj przeglądarki internetowej, nazwę
      domeny, liczbę odsłon, rodzaj systemu operacyjnego, wizyty, rozdzielczość ekranu, liczbę kolorów ekranu,
      adresy stron internetowych, z których nastąpiło wejście do serwisu, czas korzystania z serwisu. Dane te
      nie są danymi osobowymi, nie pozwalają także na zidentyfikowanie osoby korzystającej z serwisu.
    6. W ramach serwisu mogą występować odnośniki do innych stron internetowych. Właściciel serwisu nie ponosi
      odpowiedzialności za zasady zachowania prywatności obowiązujące na tych stronach. Jednocześnie
      właściciel serwisu zachęca do zapoznania się przez użytkownika serwisu z polityką prywatności ustaloną w
      ramach tych stron internetowych. Niniejsza Polityka prywatności nie odnosi się do innych serwisów
      internetowych.
    7. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym użytkownika serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do
      nich dostęp jest właściciel serwisu.
    8. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
      1. dostosowania zawartości stron internetowych serwisu do preferencji użytkownika serwisu oraz
        optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać
        urządzenie użytkownika serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego
        indywidualnych potrzeb,
      2. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy serwisu korzystają ze
        stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
      3. utrzymanie sesji użytkownika serwisu (po zalogowaniu), dzięki której nie musi on na każdej
        podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła.
    9. W ramach serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
      1. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach serwisu, np.
        uwierzytelniające pliki cookies,
      2. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć,
      3. „wydajnościowe” pliki cookies, wykorzystywane do pozyskiwania informacji o sposobie korzystania
        ze stron internetowych serwisu przez użytkowników serwisu,
      4. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie użytkownikom serwisu treści reklamowych
        bardziej dostosowanych do ich zainteresowań,
      5. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez użytkownika serwisu
        ustawień i dostosowanie serwisu do użytkownika serwisu, np. w zakresie wybranego języka.
    10. W ramach serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz
      „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, przechowywanymi w urządzeniu
      końcowym do czasu opuszczenia strony internetowej, wylogowania się przez użytkownika serwisu lub
      wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w
      urządzeniu końcowym użytkownika serwisu przez czas, który jest określony w parametrach plików cookies
      lub do czasu ich usunięcia przez użytkownika serwisu.
    11. W przeważającej ilości przypadków oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie
      zezwala na przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu. Użytkownicy serwisu
      mają możliwość dokonania w wybranym przez siebie momencie zmian ustawień dotyczących plików cookies.
      Ustawienia te mogą zostać zmienione w opcjach przeglądarki internetowej (oprogramowania) m. in w sposób,
      który uniemożliwi automatyczną obsługę plików cookies bądź wymusi informowanie użytkownika serwisu o
      każdorazowym zamieszczeniu plików cookies w jego urządzeniu. Szczegółowe informacje o możliwości i
      sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej.
    12. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach
      internetowych serwisu.
    13. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu wykorzystywane mogą być również
      przez współpracujących z właścicielem serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  2. Przetwarzanie danych osobowych, informacje o formularzach
    1. Dane osobowe użytkowników serwisu mogą być przetwarzane przez Administratora:
      1. w przypadku gdy użytkownik serwisu wyrazi na to zgodę w zamieszczonych w serwisie formularzach,
        w celu podjęcia działań, których formularze te dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) albo
      2. gdy przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest użytkownik serwisu (art.
        6 ust.l lit. b RODO), w przypadku, gdy serwis umożliwia zawarcie umowy między Administratorem a
        użytkownikiem serwisu.
    2. W ramach serwisu dochodzi do przetwarzania danych osobowych, które są wyłącznie dobrowolnie podane przez
      użytkowników serwisu. Administrator przetwarza dane osobowe użytkowników serwisu wyłącznie w zakresie
      niezbędnym dla celów określonych w punkcie 1 lit. a i b powyżej i przez okres niezbędny do realizacji
      tych celów, lub do momentu cofnięcia zgody przez użytkownika serwisu. Brak podania danych przez
      użytkownika serwisu może w niektórych sytuacjach skutkować niemożnością realizacji celów, dla których
      podanie danych jest niezbędne.
    3. W ramach formularzy zamieszczonych w serwisie lub w celu wykonywania umów możliwych do zawarcia w ramach
      serwisu mogą być zbierane następujące dane osobowe użytkownika serwisu: imię, nazwisko, adres, adres
      poczty elektronicznej, numer telefonu.
    4. Dane zawarte w formularzach, przekazane Administratorowi przez użytkownika serwisu, mogą być przez
      Administratora przekazywane podmiotom trzecim, współpracującym z Administratorem w związku z realizacją
      przez niego celów określonych w punkcie 1 lit. a i b powyżej.
    5. Dane podane w formularzach zamieszczonych w serwisie są przetwarzane w celach wynikających z funkcji
      konkretnego formularza, ponadto mogą być one wykorzystywane przez Administratora także w celach
      archiwalnych i statystycznych. Zgoda osoby, której dane dotyczą, wyrażana jest poprzez odznaczenie
      odpowiedniego okna w formularzu.
    6. Użytkownik serwisu, w przypadku gdy serwis posiada takie funkcjonalności, poprzez zaznaczenie
      odpowiedniego okna w formularzu rejestracyjnym, może odmówić lub wyrazić zgodę na otrzymywanie
      informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002
      r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r., Nr 144, poz. 1024 ze zm.). W przypadku gdy
      użytkownik serwisu wyraził zgodę na otrzymywanie informacji handlowej za pomocą środków komunikacji
      elektronicznej, ma on prawo odwołania takiej zgody w każdym czasie. Skorzystanie z prawa odwołania zgody
      na otrzymywanie informacji handlowej jest realizowane poprzez wysłanie pocztą elektroniczną na adres
      właściciela serwisu stosownego żądania wraz z podaniem imienia i nazwiska użytkownika serwisu.
    7. Dane podane w formularzach mogą być przekazane podmiotom technicznie realizującym niektóre usługi – w
      szczególności dotyczy to przekazywania informacji o posiadaczu rejestrowanej domeny do podmiotów
      będących operatorami domeny internetowej (w szczególności Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa j. b. r.
      – NASK), serwisów obsługujących płatności lub też innym podmiotom, z którymi Administrator w takim
      zakresie współpracuje.
    8. Dane osobowe użytkowników serwisu są przechowywane w bazie danych, w której zastosowano środki
      techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych zgodne z wymaganiami określonymi w
      stosownych przepisach.
    9. Aby zapobiec powtórnej rejestracji osób, których udział w serwisie został zakończony ze względu na
      niedozwolone korzystanie z usług serwisu, Administrator może odmówić usunięcia danych osobowych
      niezbędnych do zablokowania możliwości ponownej rejestracji. Podstawą prawną odmowy jest art. 19 ust. 2
      pkt 3 w związku z art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną
      (t. j. z dnia 15 października 2013 r., Dz. U. z 2013 r., poz. 1422). Odmowa usunięcia danych osobowych
      użytkowników serwisu przez Administratora może również nastąpić w innych przypadkach przewidzianych
      przepisami prawa.
    10. W wypadkach prawem przewidzianych Administrator może udostępniać część danych osobowych użytkowników
      serwisu osobom trzecim, dla celów związanych z ochroną praw osób trzecich.
    11. Administrator zastrzega sobie prawo wysyłania wszystkim użytkownikom serwisu listów elektronicznych z
      powiadomieniami o ważnych zmianach w serwisie oraz o zmianach w niniejszej Polityce prywatności.
      Administrator może wysyłać listy elektroniczne o charakterze komercyjnym, zwłaszcza reklamy i inne
      treści o charakterze informacji handlowych, o ile użytkownik serwisu wyraził na to zgodę. Reklamy i inne
      treści o charakterze informacji handlowej mogą być też dołączane do listów przychodzących i wychodzących
      z konta systemowego.
  3. Uprawnienia użytkowników serwisu dotyczące ich danych osobowych. Zgodnie z art. 15 – 22 RODO każdemu
    użytkownikowi serwisu przysługują następujące prawa:
    1. Prawo dostępu do danych (art. 15 RODO) Osoba, której dane dotyczą, jest uprawniona do
      uzyskania od Administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe jej dotyczące, a jeżeli ma
      to miejsce, jest uprawniona do uzyskania dostępu do nich. Zgodnie z art. 15 Administrator dostarczy
      osobie, której dane dotyczą, kopię danych osobowych podlegających  przetwarzaniu.
    2. Prawo do sprostowania danych (art. 16 RODO) Osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania
      od Administratora niezwłocznego sprostowania dotyczących jej danych  osobowych, które są
      nieprawidłowe.
    3. Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) (art. 17 RODO) Osoba, której
      dane dotyczą, ma prawo żądania od Administratora niezwłocznego usunięcia dotyczących jej danych
      osobowych, a Administrator ma obowiązek bez zbędnej zwłoki usunąć dane osobowe, jeżeli zachodzi jedna z
      następujących okoliczności:
      1. dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób
        przetwarzane;
      2. osoba, której dane dotyczą, cofnęła zgodę, na której opiera się przetwarzanie
      3. osoba, której dane dotyczą, wnosi sprzeciw na mocy art. 21 ust. 1 wobec przetwarzania i nie
        występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania
    4. Prawo do ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO) Osoba, której dane dotyczą, ma prawo
      żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania w następujących przypadkach:
      1. Kiedy dane są nieprawidłowe – na czas do ich poprawy
      2. Osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw na mocy art. 21 ust. 1 wobec przetwarzania – do
        czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora są nadrzędne
        wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą.
      3. Przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu
        danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania.
    5. Prawo do przenoszenia danych (art. 20 RODO) Osoba, której dane dotyczą, ma prawo
      otrzymać w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego dane
      osobowe jej dotyczące, które dostarczyła Administratorowi, oraz ma prawo przesłać te dane osobowe innemu
      administratorowi bez przeszkód ze strony Administratora, któremu dostarczono te dane osobowe. Osoba,
      której dane dotyczą, ma prawo żądania, by dane osobowe zostały przesłane przez Administratora
      bezpośrednio innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe. Prawo, o którym w niniejszym
      punkcie, nie może niekorzystnie wpływać na prawa i wolności innych.
    6. Prawo do sprzeciwu (art. 21 RODO) Jeżeli dane osobowe są przetwarzane na
      potrzeby marketingu bezpośredniego, osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść
      sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym
      profilowania, w zakresie, w jakim  przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.

    Realizacja powyższych uprawnień użytkowników serwisu może następować odpłatnie w przypadkach, gdy stosowne
    przepisy prawa to przewidują.

    W przypadku naruszenia powyższych uprawnień albo stwierdzenia przez użytkownika serwisu, że jego dane osobowe
    są przetwarzane przez Administratora niezgodnie z obowiązującym prawem, użytkownikowi serwisu przysługuje
    prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

  4. Logi serwera
    1. Zgodnie z przyjętą praktyką większości serwisów internetowych, operator serwisu przechowuje zapytania
      http kierowane do serwera operatora serwisu (informacje o niektórych zachowaniach użytkowników serwisu
      podlegają logowaniu w warstwie serwerowej). Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL.
      Dokładny wykaz informacji przechowywany w plikach logów serwera www jest następujący:
      1. publiczny adres IP komputera, z którego nadeszło zapytanie,
      2. nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół http o ile jest możliwa,
      3. nazwa użytkownika serwisu podawana w procesie autoryzacji (logowania),
      4. czas nadejścia zapytania,
      5. kod odpowiedzi http,
      6. liczbę wysłanych przez serwer bajtów,
      7. adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika serwisu (referer link) – w przypadku,
        gdy przejście do serwisu nastąpiło przez odnośnik,
      8. informacje o przeglądarce internetowej użytkownika serwisu,
      9. informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji http.

      Powyższe dane nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi strony dostępne w ramach
      serwisu. W celu zapewnienia jak najwyższej jakości serwisu, operator serwisu okazjonalnie analizuje
      pliki z logami w celu określenia, które strony w ramach serwisu odwiedzane są najczęściej, jakie
      przeglądarki internetowe są stosowane, czy struktura stron nie zawiera błędów, itp.

    2. Zgromadzone przez operatora logi przechowywane są przez czas nieokreślony jako materiał pomocniczy,
      służący do prawidłowego administrowania serwisem. Informacje w nich zawarte nie będą ujawniane żadnym
      innym podmiotom niż operator lub podmioty powiązane z operatorem osobowo, kapitałowo lub umownie. Na
      podstawie informacji zawartych w tych plikach mogą być generowane statystyki stanowiące pomoc w
      administrowaniu serwisem. Podsumowania zawierające takie statystyki nie zawierają cech identyfikujących
      osoby odwiedzające serwis.